Zarządzanie siecią kliniki wiąże się z wieloma wyzwaniami, jednak obsługa pacjentów nie musi być jednym z nich! Właściwa organizacja call center oraz sprawdzony system do zarządzania ruchem nie tylko usprawnią funkcjonowanie placówki, ale przede wszystkim przyczynią się do poprawy jakości opieki i satysfakcji pacjentów. Jak zorganizować rejestrację w przypadku prowadzenia kilku placówek? Już teraz przekonaj się, że system obsługi pacjentów w sieci klinik nie musi być ani skomplikowany, ani kosztowny!
System obsługi pacjentów w sieci klinik – na co zwrócić uwagę?
Wybór systemu obsługi pacjentów w przypadku sieci klinik powinien uwzględniać szczególne potrzeby, jakie mogą mieć placówki w różnych lokalizacjach. Należy zastanowić się między innymi nad organizacją prac poszczególnych rejestracji, ustaleniem dostępów do baz danych oraz zidentyfikować szczególne potrzeby odwiedzających, którzy mogą być pacjentami w więcej niż jednej klinice. Zobacz, jak powinien wyglądać system obsługi pacjentów w sieci klinik!
Wspólne centrum dla lepszej koordynacji
System obsługi pacjentów w sieci klinik powinien odpowiadać jej potrzebom niezależnie od tego, czy wszystkie placówki są obsługiwane przez wspólne call center, czy też dysponują własnymi numerami telefonu i własnymi recepcjami. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety, a dzięki uwzględnieniu ich przy wyborze systemu do rejestracji można zoptymalizować obsługę kanałów komunikacji.
Możemy Cię zapewnić, że system obsługi pacjentów Unimed, sprosta Twoim oczekiwaniom w każdej z tych sytuacji. Naszymi klientami są nie tylko pojedyncze placówki medyczne, ale także sieci klinik. Doskonale zdajemy więc sobie sprawę, jak różne mogą być potrzeby i oczekiwania wobec systemów medycznych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak wygląda wdrożenie w sieci klinik i co możemy dla nich zrobić, już teraz umów się na bezpłatną prezentację! Szybko przekonasz się, że system do rejestracji pacjentów Unimed pod wieloma względami wypada korzystniej niż oprogramowanie podobnego typu od innych dostawców!

System obsługi pacjentów w sieci klinik a automatyzacja procesów
Dzięki nowoczesnym systemom można nie tylko scentralizować umawianie pacjentów, ale także tak zaplanować działania, by część rutynowych zadań odbywała się bez udziału personelu. Automatyczne przypominanie o wizytach czy odwoływanie wizyt pomaga odciążyć pracowników, jednocześnie zwiększając liczbę umówionych spotkań. Takie działania przyczyniają się także do redukcji niezrealizowanych świadczeń, a co za tym idzie, umożliwiają lepsze wykorzystanie zasobów kliniki.
Więcej o automatyzacji procesów w placówkach medycznych pisaliśmy tutaj: Co zrobić, aby automatyzacja procesów w placówce medycznej nie wpłynęła na kontakt z pacjentem?
Poprawa komunikacji i doświadczeń pacjentów
Odpowiednio dobrany system obsługi pacjentów powinien tak integrować różne konały komunikacji, by maksymalnie upraszczać rejestrację oraz skracać czas oczekiwania na obsługę połączenia. Dzięki zastosowaniu menu IVR oraz kolejkowania połączeń osoby dzwoniące od razu kontaktują się z właściwą osobą, a przy tym nie muszą czekać na zwolnienie się linii. Zobacz, jak to wyglądało w przypadku jednego z naszych klientów: Wdrożenie systemu Unimed w placówkach Medipunkt.
Skuteczniejszy przepływ danych oraz zapewnienie bezpieczeństwa
Jako manager w sieci klinik zapewne wiesz, jak istotna dla zapewnienia płynności działań jest skuteczna komunikacja pomiędzy placówkami. Wymiana danych musi odbywać się jednak zgodnie z najwyższymi standardami, tak by nie doszło do ich wycieku. Dlatego też systemy obsługi pacjentów są projektowane z myślą o ochronie danych osobowych i zapewnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa.

Możliwość analizy danych w systemie obsługi pacjentów w sieci klinik
Wybierając system obsługi pacjentów w sieci klinik, warto postawić na rozwiązanie pozwalające na łatwe pobieranie i analizowanie danych z różnych placówek. To umożliwi bezproblemowe monitorowanie efektywności pracy poszczególnych recepcji, raportowanie obłożenia czy analizę skuteczności działań marketingowych.
Chociaż wdrożenie systemu obsługi pacjentów w sieci klinik może wydawać się problematyczne, finalnie przynosi wiele korzyści. Przyczynia się do optymalizacji pracy recepcji, wpływa na poprawę doświadczeń pacjentów, a także ułatwia zarządzanie placówkami. Dzięki rozbudowanym funkcjonalnościom łatwiej znów dopasować go do specyfiki placówek.