Teczki, regały, kalendarze i terminarze – chyba się zgodzisz, że czas, by to wszystko odeszło do lamusa. Programy medyczne są czymś, bez czego nie da się funkcjonować w nowoczesnej klinice. Jak jednak je wybierać? Czym się wspierać w codziennej pracy? Poznaj 5 technologii, które mogą zrewolucjonizować pracę recepcji w centrum medycznym.
Niech praca wykonuje się sama!
Automatyzacja procesów jest czymś, co znacząco zmniejsza obciążanie personelu recepcyjnego. Ustawiając systemowe wysyłanie informacji o umówionej wizycie lub przypomnienia dzień lub dwa przed jej terminem można nie tylko poprawić jakość obsługi pacjentów, ale także znacząco zmniejszyć liczbę niezrealizowanych świadczeń.
Wiedza, kto dzwoni, to klucz do efektywnej rejestracji.
Lubisz wiedzieć, z kim będziesz rozmawiać, jeszcze zanim odbierzesz telefon ? No właśnie. A teraz pomyśl sobie, że taki sam system identyfikacji numeru dzwoniącego możesz zastosować w recepcji poradni. To rozwiązanie ma wiele zalet. Przede wszystkim pozwala na tworzenie spersonalizowanego doświadczenia pacjenta, dzięki czemu czuje się on doceniony i pożądany. Jednocześnie daje personelowi recepcyjnemu narzędzia do efektywniejszej pracy.
Taką identyfikację numerów oferuje program do rejestracji pacjentów Unimed. To wygodne w obsłudze, intuicyjne narzędzie przeznaczone do wspierania obsługi ruchu w placówkach medycznych. Jeśli chcesz poznać jego możliwości, już teraz umów się na bezpłatną prezentację!
Współpraca na wagę sukcesu – programy medyczne muszą się ze sobą dogadywać
Jeśli chodzi o programy medyczne dla klinik i przychodni, doskonale sprawdza się powiedzenie, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Nie szukaj więc oprogramowania dla lekarzy obiecującego połączenie wszystkich funkcjonalności, ale takiego, który świetnie współpracuje z innymi systemami, w tym EDM czy PMS.
Nowoczesna technologia, dzięki której każdy pacjent się dodzwoni
Kolejkowanie połączeń to już nie opcja, ale standard, bez którego recepcja w klinice nie może pracować efektywnie. Dzięki niemu żaden pacjent nie musi się dobijać i celować w moment, kiedy telefon akurat nie jest zajęty. Z kolei dzięki temu, że połączenia są ustawiane w kolejkę, personel recepcyjny może sprawniej obsługiwać ruch telefoniczny i – na przykład – dopiero po rozmowie z wszystkimi szukającymi kontaktu, przejść do innych zadań.
Programy medyczne z funkcją IVR
Kolejną technologią, bez której trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie nowoczesnej placówki medycznej, jest Interactive Voice Response. To rozwiązanie nie tylko automatyzuje obsługę telefoniczną w przychodniach i ułatwia komunikację z pacjentami, ale także umożliwia automatyczne odbieranie i przekierowywanie połączeń czy rejestrację wizyt przez telefon bez udziału pracownika.
Jak wybrać odpowiedni program medyczny?
Wybierając programy medyczne do przychodni i klinik, warto zwrócić uwagę na co najmniej kilka elementów, bez których trudno o bezproblemowe wdrożenie i sprawną obsługę:
- Intuicyjność interfejsu – oprogramowanie dla lekarzy powinno być tak skonstruowane, by każdy, nawet mniej doświadczony personel, umiał się nim posługiwać bez wielogodzinnych szkoleń. To też pozwoli Ci zaoszczędzić i czas, i pieniądze.
- Skalowalność i możliwość dostosowania do potrzeb – pamiętaj, że najlepsze oprogramowanie medyczne to takie, które będzie podążało za placówką w miarę jej rozwoju. Warto więc decydować się na systemy skalowalne i elastyczne względem zmieniających się potrzeb.
- Wsparcie techniczne – jeśli jakiś operator twierdzi, że jego system jest bezawaryjny, możesz mieć pewność, że kłamie. Nawet najlepsi gracze na rynku nie są w stanie zagwarantować, że ich programy medyczne będą cały czas działały bez zarzutu. Dlatego też wybierając oprogramowanie dla kliniki i przychodni, sprawdź, jak wygląda wsparcie techniczne. Kluczowe przy tym są szybkość reakcji i wygodny kontakt.
- Bezpieczeństwo danych – w klinikach gromadzimy wiele różnych wrażliwych danych, dlatego też ważne jest, by programy medyczne spełniały wszelkie niezbędne normy i posiadały certyfikaty potwierdzające zabezpieczenia.
To wszystko, i o wiele więcej, znajdziesz w systemie wspierającym rejestrację Unimed! To rozwiązanie, które możemy dopasować do potrzeb Twojej placówki – o tym, jak zrobiliśmy to w przypadku Centrów Medycznych Medipunkt, przeczytasz tutaj: Wdrożenie systemu Unimed w placówkach Medipunkt. Dodatkowo możesz liczyć na nasze pełne wsparcie zarówno podczas wdrożenia, jak i po jego zakończeniu. Już teraz poznaj nas lepiej!