Połączenia telefoniczne stanowią obecnie jeden z najważniejszych sposobów umawiania wizyt. Jeśli weźmiesz pod uwagę ceny w swojej placówce, łatwo policzysz, że każda taka rozmowa z pacjentem może być warta 200, 500, czy nawet 1000 i więcej złotych. Jak wykorzystać ten potencjał? Poznaj 4 sztuczki, dzięki którym zarobisz więcej.
Pierwsze wrażenie to nie tylko miły ton i pozytywne załatwienie sprawy
Rola pierwszego wrażenia jest nie do przecenienia w życiu prywatnym. Jednak czy ta sama zasada działa w przypadku placówki medycznej? Co decyduje o tym, czy dana osoba skorzysta z oferowanych przez nią usług?
Przede wszystkim, już samo podniesienie słuchawki jest połową drogi do sukcesu. Jak pokazuje raport CheckMed, w placówkach medycznych odbiera się zaledwie 36% połączeń. Jeśli więc założymy, że telefon dzwoni dziennie 1000 razy, to prawdopodobnie jakieś 640 połączeń nie zostanie odebranych. Gdyby chociaż połowa z nich dotyczyła umówienia wizyty, mamy około 320 straconych szans na monetyzację. Jakie są to kwoty? W przypadku usług wartych 100 zł, byłoby to 3200 zł, ale już przy 200 zł aż 6400 zł. To całkiem sporo, jak na jeden dzień, prawda?
Zadanie na dziś: Sprawdź, ilu połączeniom przychodzącym nie dajecie szansy na monetyzację i zadbaj o ty, by każda rozmowa z pacjentem miała szansę wybrzmieć.
Nie marnuj czasu pacjenta. I swojego.
Nie bez powodu utarło się powiedzenie, że czas to pieniądz. W przypadku branży medycznej jest to jeszcze bardziej widoczne. Po pierwsze, pacjenci, podobnie jak Ty, cenią sobie sprawne załatwianie spraw. Chcąc umówić wizytę, wolą szybką i efektywną rozmowę zamiast kartkowania terminarzy i szukania wolnego terminu do specjalisty przez pracowników call center. Po drugie, problem z dodzwonieniem się do placówki bardzo zniechęca osoby potencjalnie zainteresowane jej ofertą. Może się nawet okazać, że wiele z nich, musząc zadzwonić po raz drugi, zrezygnuje i poszuka pomocy gdzie indziej. Na szczęście można temu łatwo zaradzić, decydując się na system obsługi pacjenta. Pozwala ona na częściową automatyzację procesów, zapewniając większą kontrolę nad obsługiwanym ruchem telefonicznym.
Zadanie na dziś: Jeśli Twoja placówka nie korzysta z profesjonalnego systemu obsługi pacjenta, skorzystaj z kalkulatora Unimed i przemyśl, czy warto ponosić takie straty.
Rozmowa z pacjentem nie zaczyna się od podniesienia słuchawki
Schemat rozmowy z pacjentem, szczególnie gdy chodzi o umówienie wizyty, zawsze wygląda podobnie. Pomyśl jednak, ile Twoja placówka medyczna mogłaby zyskać, gdyby pracownik recepcji jeszcze przed odebraniem połączenia miał komplet danych o swoim rozmówcy? Jeśli myślisz, że to nie jest możliwe, zwłaszcza jak ktoś dzwoni pierwszy raz, to jesteś w błędzie. Wykorzystując system automatycznych zapowiedzi głosowych IVR, nie tylko dasz potencjalnemu pacjentowi pewność, że dodzwonił się do odpowiedniego miejsca, ale także poprzez jego wybory, dowiesz się więcej na jego temat. Może dzwoniąc do call center medycznego obsługującego wiele numerów, chciał połączyć się z przypisanym do określonej placówki? Może wybrał, że interesuje go konkretny specjalista? Te wszystkie okruszki dają Ci wiedzę, która zaprocentuje!
Zadanie na dziś: Zastanów się, czy ścieżka, którą przechodzą potencjalni i obecni pacjenci placówki, jest zoptymalizowania pod kątem pozyskiwania danych. Telefonia dla przychodni, która korzysta z IVR, pozwala wiele zyskać!
Zyskaj wiedzę, z kim rozmawiasz
Jeśli pierwsza rozmowa z pacjentem zakończyła się sukcesem w postaci umówionej wizyty, plus dla Ciebie. Jednak warto zadbać o trwałe „dobre wrażenie”, a tym samym budować profesjonalny wizerunek firmy w trakcie trwania całej relacji z pacjentem. Jak to osiągnąć? Chociaż dróg może być do najmniej kilka, warto przede wszystkim postawić na personalizowany kontakt. Składa się na niego kilka rzeczy, które możesz dostać w ramach jednego rozwiązania wykorzystującego telefonię VoIP:
- imię i nazwisko przypisane do danego numeru, aby móc odbierać telefon powitaniem uwzględniającym te dane,
- dostęp do historii kontaktu, co pozwoli na lepsze zrozumienie potrzeb pacjenta (pracownika call center wiadomo, u kogo się leczy, kiedy był ostatni raz na wizycie itd.),
- segmentacja klientów – (dopisać).
Pewnie teraz zastanawiasz się, jaki system IT dla branży medycznej zapewnia to wszystko. Odpowiedź nie jest trudna: Unimed. Aplikacja ta ma wiele funkcjonalności, które faktycznie ułatwiają obsługę ruchu w placówkach zdrowotnych. Oferuje między innymi łatwe dodawanie pacjenta, wygodny dostęp do jego karty, a także intuicyjne umawianie wizyt. Co więcej, Unimed został zaprojektowany tak, by umożliwić na wdrażanie indywidualnych rozwiązań. Z tej szansy skorzystało już wielu naszych Klientów! Jeśli chcesz do nich dołączyć albo poznać zalety systemu, już teraz skontaktuj się z nami!
Popracuj nad efektywną monetyzacją obecnego ruchu. Jak to zrobić? Przeczytaj tutaj
.