Szukasz sposobu, aby recepcja w zarządzanej przez Ciebie placówce medycznej działała sprawniej, a jej praca przekładała się na większą satysfakcję pacjentów? Postaw na automatyzację! Metody rejestracji pacjentów, które wykorzystują nowoczesne technologie, nie tylko upraszczają cały proces, ale także pozwalają na skrócenie kolejek i ograniczenia liczby błędów. Już teraz zobacz, jak automatyzacja procesów w placówce medycznej może pomóc Ci zwiększyć dochody!
Automatyzacja procesów w placówce medycznej
Automatyzacja procesów w placówce medycznej jest Twoim ogromnym sprzymierzeńcem. Nie tylko przyczynia się do poprawy wydajności pracy recepcji, ale także przekłada się na większy wzrost satysfakcji pacjentów. Odpowiednio uproszczone procedury pozwalają również na redukcję błędów, co jest szczególnie istotne dla zapewnienia jak najwyższej jakości obsługi.
Jakie technologie mogą wspierać rejestrację pacjentów? Poznaj 3 sposoby na uproszczenie pracy recepcji dzięki automatyzacji!
Telefonia internetowa
Jeśli szukasz rozwiązań, które pozwolą Ci na automatyzację procesów w placówce medycznej, zacznij od podstaw! Dzięki telefonii internetowej (telefonii VoIP) znacznie uprościsz obsługę połączeń telefonicznych. To narzędzie, które pozwala między innymi na:
- Wdrożenie interaktywnego menu głosowego (IVR), które kieruje dzwoniących do odpowiednich działów lub informacji bez konieczności dodatkowego angażowania pracownika.
- Nagrywanie rozmów dla kontroli jakości obsługi i rozwiązywania sporów.
- Wgranie zapowiedzi głosowych, w tym komunikatów RODO czy informacji o godzinach działania placówki.
- Obsługiwanie połączeń z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu i aplikacji.
Co jeszcze warto wiedzieć o telefonii VoIP w kontekście automatyzacji procesów w placówce medycznej? Sposób przesyłania informacji sprawia, że technologia ta sprzyja zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa danych pacjentów podczas rozmów i gwarantuje pełną poufność.
Nowoczesny system rejestracji pacjentów
Aby móc czerpać maksimum korzyści z zainstalowania telefonii VoIP, zadbaj również o wdrożenie nowoczesnego systemu do rejestracji pacjentów. Chociaż telefonia ta już sama w sobie znacząco usprawnia komunikację, eliminując problem sygnału zajętości czy pozwalając na kolejkowanie połączeń, to dopiero jej zintegrowanie z odpowiedni oprogramowaniem umożliwia pełną automatyzację procesów.
Jednym z programów pozwalających na automatyzacje procesów w placówce medycznej jest Unimed. Dzięki temu narzędziu wydajność pracy recepcji wyraźnie wzrasta, a pacjenci są obsługiwani sprawniej i szybciej. To znów przekłada się na zmniejszenie kolejek oraz obciążenia pracowników. Jakie korzyści oferuje system do obsługi pacjentów Unimed?
- Identyfikowanie numeru dzwoniącego pozwalające na dostarczenie pacjentowi spersonalizowanych doświadczeń oraz przyspieszające obsługę połączenia. Pracownik recepcyjny jeszcze przed podniesieniem słuchawki otrzymuje bowiem zestaw podstawowych informacji na temat pacjenta.
- Automatyczne przypomnienia wysyłane SMS-em lub e-mailem, dzięki któremu pacjenci są lepiej informowani o swoich terminach, a placówka minimalizuje straty wynikające z pustych slotów wizyt. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj: Nieodwołane wizyty. Jak zmniejszyć odsetek wizyt, na które nikt nie przyszedł?
- Wygodniejszy kontakt z placówką, dzięki możliwości obsługi wielu kanałów jednocześnie.
- Możliwość szybkiego wybierania bezpośrednio z systemu, co skraca czas potrzebny na obsługę pacjenta nawet o połowę. Rozwiązanie to pomaga także ograniczyć ryzyko pomyłki, o którą łatwo podczas ręcznego wprowadzania numeru do aparatu.
Już teraz skontaktuj się z nami i umów na bezpłatną prezentację systemu do obsługi pacjentów Unimed. Automatyzacja procesów w placówce medycznej nie musi być wyzwaniem!
Centralna elektroniczna rejestracja pacjentów
Kolejnym krokiem, który pozwoli Ci zwiększyć liczbę zrealizowanych wizyt i usprawnić obsługę pacjentów, jest scentralizowanie pracy recepcji. Takie rozwiązanie może mieć wiele korzyści.
- Redukcja kosztów związanych z utrzymaniem kilku call center.
- Skrócenie kolejek oczekujących na świadczenie, dzięki możliwości zarządzania terminami wielu lekarzy jednocześnie.
- Maksymalne uproszczenie rejestracji oraz zwiększenie dostępności placówki dla pacjentów.
O centralizacji rejestracji pacjentów pisaliśmy również tutaj: Sieć placówek medycznych a obsługa pacjenta. Jak to sobie uprościć?
Automatyzacja procesów w placówce medycznej – podsumowanie
Automatyzacja procesów w placówce medycznej jest kluczem do sprawniejszej pracy recepcji oraz poprawę satysfakcji pacjentów. Wykorzystanie nowoczesnych technologii pozwala na znaczne uproszczenie i przyspieszenie obsługi. To znów przekłada się na krótsze kolejki, ograniczenie liczby błędów i nieodwołanych wizyt, a także zwiększenie dostępności placówki.