Jako osoba zarządzająca placówką medyczną zapewne wiesz, jak dużym wyznawaniem bywa łączenie profesjonalnej obsługi ruchu z efektywnym wykorzystaniem zasobów i czasu personelu. Możesz zrobić jednak coś, co pozwoli zoptymalizować pracę recepcji w klinice lub przychodni! Już teraz poznaj 5 korzyści, jakie daje inwestycja w nowoczesny program do rejestracji pacjentów!
1. Wygoda i dostępność dla pacjentów
Program do rejestracji pacjentów znacznie zwiększa dostępność placówki dla osób szukających informacji lub chcących umówić się do lekarza. Dzięki możliwości kolejkowania połączeń pacjenci nie mają problemu z dodzwonieniem się do kliniki, a każdy z nich zostaje obsłużony. W przypadku Unimed system zapisuje także numery wszystkich dzwoniących poza godzinami działania placówki, co pozwala na oddzwonienie w najbliższym możliwym terminie, czy automatyczne przypomnienia o wizytach SMS-em lub e-mailem. To rozwiązanie zmniejsza znów ryzyko zapomnienia o terminie i sprawia, że liczba niezrealizowanych wizyt znacznie maleje.
2. Program do rejestracji pacjentów znaczne odciąża personel i usprawnia pracę
Automatyzacja procesu rejestracji pacjentów w placówce medycznej eliminuje konieczność obsługi wielu telefonów jednocześnie i ręcznego umawiania wizyt. Natomiast wygodny dostęp do historii kontaktu oraz możliwość połączenia z systemami EDM pozwala na sprawne umawianie wizyt i skrócenie czasu obsługi. Na optymalizacji pracy personelu recepcyjnego finalnie korzysta też sam pacjent, który nie tylko czeka krócej na połączenie, ale także szybciej załatwia swoją sprawę.

3. Redukcja błędów i poprawa jakości danych
Odpowiednio dobrany program do rejestracji pacjentów minimalizuje także ryzyko błędów wynikających z ręcznego wprowadzania informacji. System Unimed pozwala między innymi na przypisywanie numeru telefonu do osoby, dzięki czemu jeszcze przed odebraniem połączenia pracownik recepcji uzyskuje zestaw cennych danych. To znów przekłada się na możliwość zapewnienie pacjentom personalizowanego doświadczenia, które stanowi jeden z kluczowych aspektów wpływających na chęć ponownego skorzystania z usług placówki.
4. Budowanie pozytywnego wizerunku i większe zadowolenie pacjentów
Wdrożenie nowoczesnego programu do rejestracji w klinice lub przychodni przyczynia się do budowania profesjonalnego i przyjaznego wizerunku. Zadowoleni z obsługi pacjenci nie tylko chętniej wracają, ale także będą rekomendować placówkę swoim przyjaciołom i krewnym, co szybko przełoży się na większy przychód dla niej samej.
5. Program do rejestracji pacjentów daje dostęp do danych pracy rejestracji
Nowoczesne systemy do obsługi pacjentów często wykorzystują rozwiązania zapewniające nie tylko możliwość raportowanie, ale także zapisywania i odtwarzania rozmów. Takie nagrania pozwalają na wrócenie do szczegółów ustaleń dokonanych podczas kontaktu z pacjentem, co zmniejsza ryzyko błędu. Stanowią także doskonały materiał szkoleniowy, umożliwiając między innymi identyfikację dobrych praktyk oraz obszarów, które wymagają poprawy. To znów przekłada się na większy profesjonalizm i skuteczność zespołu. Zobacz także: Centrum medyczne w liczbach – jak sprawdzić, ile pacjentów do Ciebie dzwoni?
Program do rejestracji pacjentów Unimed to inwestycja, która przynosi wielowymiarowe korzyści: zwiększa komfortu pacjentów, usprawnia pracę personelu, redukuje liczbę błędów, a także optymalizuje wykorzystanie zasobów i przyczynia się do wzrostu przychodów placówki. Już dzisiaj przekonaj się, jak wiele możesz dzięki niemu zyskać – dla siebie, swojego zespołu i przede wszystkim – swoich pacjentów!