Skip to content

System IVR dla placówek medycznych – nowoczesne systemy telekomunikacyjne w praktyce

system IVR dla placówek medycznych

Mając na uwadze perspektywę rozwoju, system IVR dla placówek medycznych jest narzędziem nie tyle przydatnym, ile niezbędnym dla optymalnej pracy recepcji. Co więcej, jego wdrożenie przekłada się nie tylko na sprawniejszą obsługę ruchu telefonicznego, ale również zwiększa potencjał do monetyzacji każdej próby kontaktu. Już teraz poznaj lepiej system IVR: co to jest, jakie ma zalety i dlaczego warto się na niego zdecydować.

Co to jest system IVR?

System IVR (z angielskiego Interactive Voice Response) to praktyczne narzędzie telekomunikacyjne, które dzięki automatycznemu przekierowaniu połączeń, pozwala na samodzielne sterowanie rozmową przez dzwoniącego. On też, wybierając odpowiednie cyfry na klawiaturze telefonu, sam decyduje, z jakim działem/osobą chce się połączyć. W ten sposób menu IVR przyczynia się między innymi do odciążenia infolinii, zwiększenia dostępności telekomunikacyjnej dla pacjentów i sprawniejszej obsługi połączeń. Co więcej, w przypadku gdy system IVR dla placówek medycznych jest zintegrowany z oprogramowaniem służącym do obsługi pacjentów, oferuje jeszcze więcej. To zazwyczaj:

  • Szybka i skuteczna identyfikacja osoby dzwoniącej.
  • Wygodne zarządzanie połączeniem i skrócenie czasu umawiania wizyt.
  • Możliwość wdrożenia scenariuszy rozmowy w zależności od jej toku/założonych kryteriów.
  • Dostęp do statystyk połączeń.
  • Interaktywna obsługa pacjentów.
system IVR dla placówek medycznych

Możliwość wdrożenia dostosowanego menu IVR zapewnia system Unimed. To intuicyjne w użyciu narzędzie dedykowane placówkom medycznym, które chcą usprawnić swoją pracę i zwiększyć dochody. Wyposażone w liczne funkcjonalności pozwala nie tylko na wykorzystywanie systemu IVR, ale także integrację z innymi narzędziami zewnętrznymi. Już teraz poznaj, jakie możliwości ma Unimed i umów się na 30-dniowe testy! To rozwiązanie, które się opłaca!

Jak działa system IVR?

Interaktywne menu głosowe IVR pozwala na pełną personalizację, co już samo w sobie ma ogromny potencjał. Zazwyczaj składa się z kilku elementów, przy czym mogą się one różnić w zależności od dnia, godziny, czy dowolnych, innych parametrów. Powszechną praktyką przy projektowaniu systemu IVR dla placówek medycznych jest przygotowanie kilku różnych zapowiedzi. Zazwyczaj jeden z nich jest odtwarzany w godzinach pracy call center, a inne, gdy recepcja, czy cały punkt są nieczynne.

Co więcej, każde menu IVR można rozbudowywać według indywidualnych potrzeb, włączając w jego strukturę dowolną ilość numerów. Dzięki temu system telekomunikacyjny z automatycznymi zapowiedziami głosowymi działa tak samo skutecznie zarówno w małych placówkach, jak i dużych centrach medycznych, a nawet szpitalach. IVR system jest więc rozwiązaniem dla każdego, niezależnie od skali działania.

system IVR dla placówek medycznych

Z czego składa się drzewo IVR?

Drzewo IVR to wielopoziomowe menu głosowe o charakterystycznej rozgałęzionej strukturze – stąd też porównuje się go właśnie do drzewa. Umożliwia przekierowywanie połączeń w zorganizowany sposób i układanie ich według założonych wcześniej kryteriów.

W skład menu IVR, prócz komunikatów przekierowujących do poszczególnych numerów (typu: „jeśli x, wybierz 1, jeśli y, wybierz 2”), mogą znajdować się również powitanie, ważne informacje (np. że rozmowy są nagrywane), czy nawet reklamy. Jednak to, jak faktycznie będzie wyglądał system IVR w danej placówce medycznej, zależy tylko od jej potrzeb.