Jak pozyskać więcej pacjentów?
W przypadku placówek medycznych każda umówiona wizyta oznacza szansę monetyzacji i dodatkowy przychód. Co jednak, gdy dotychczasowe kampanie nie przynoszą zakładanych rezultatów i ruch utrzymuje się na stałym poziomie? Jak pozyskać więcej pacjentów? Poznaj 5 strategii, które pomogą Ci zwiększyć ich liczbę! Pozyskiwanie pacjentów dla placówki medycznej to taka niekończąca się historia, jednak przy zoptymalizowanych procesach powinna generować stały ruch. Jeśli jednak tak się nie dzieje, należy przyjrzeć się mechanizmom, które być może szwankują. Gdzie zacząć szukać, by dać sobie szansę na pozyskanie większej liczby pacjentów?
Określ grupę docelową i mów do niej
Nie sztuką jest mówić do wszystkich i mieć niski feedback – w skutecznym marketingu medycznym należy zwracać się do tych osób, które będą miały powód, by przyjść do naszej placówki, korzystając przy tym z kanałów dla nich dostępnych. Istotny jest także język – komunikacja z osobami młodymi może mieć charakter bardziej bezpośredni, z kolei w przypadku osób starszych często ważniejsze okazuje się budowanie aury „zdystansowanego profesjonalizmu”.
Umożliw łatwą rejestrację
Aby zwiększyć liczbę pacjentów w placówce medycznej, należy zadbać o wysoką jakość na każdym etapie obsługi, począwszy od rejestracji. Obecnie dąży się do tego, by cały jej proces był jak najłatwiejszy i najwygodniejszy dla pacjenta. Pewnym standardem są więc już nie tyle połączenia głosowe, ile także możliwość rejestracji poprzez formularz on-line, maila, czy smsa. Warto zdawać sobie przy tym sprawę z istotnej roli, jaką kanały te odgrywają w pozyskiwaniu nowych pacjentów. Coraz więcej osób rezygnuje bowiem z rozmowy bezpośredniej i szuka placówki, gdzie umówi się on-line. To równanie jest proste: brak kontaktu = brak wizyty = brak przychodu. Chyba więc nie warto odbierać sobie szansy potencjalnego zmonetyzowania kontaktu przez źle zaprojektowane kanały rejestracji?
Zadbaj o profesjonalny kontakt telefoniczny
Pomimo wysokiego potencjału ruch generowany przez rejestrację on-line musi iść w parze z odpowiednim poziomem obsługi kontaktów telefonicznych. Jeśli pacjent, zwłaszcza ten dzwoniący po raz pierwszy, napotka na swojej drodze trudności, na przykład jego połączenie nie zostanie odebrane kilka razy z rzędu, może zrezygnować z kolejnych prób. To znów oznacza zupełnie niepotrzebnie zmarnowaną szansę na przychód dla placówki.
Jak sobie pomóc w tej kwestii? Postaw na system Unimed, który umożliwia bezproblemową obsługę pacjentów i pozwala między innymi na:
- kolejkowanie połączeń – wszystkie połączenia są układane w określonej kolejności, co oznacza dla pacjentów większą szansę na dodzwonienie się,
- zapisywanie kontaktów, które nie zostały odebrane – teraz każdy taki numer będzie mógł doczekać się oddzwonienia!
- obsługę menu IVR – to skuteczne rozwiązanie, dzięki któremu Twoi pacjenci będą mogli sami sterować połączeniem i dodzwonią się zawsze tam, gdzie chcą.
Zaplanuj marketing medyczny
Kolejnym pomysłem, który warto wziąć pod uwagę, chcąc zwiększyć liczbę pacjentów, jest dobrze zaplanowana kampania marketingowa. Dostosowując ją do grupy docelowej, można przyczynić się nie tylko do zwiększenia rozpoznawalności marki wśród potencjalnych klientów, ale także przekuć tę wartość na większe przychody dla placówki.
Jak dotrzeć do pacjenta?
Istnieje kilka dróg, którymi pacjenci docierają do placówek medycznych. Ujęcie ich w kampanii marketingowej może być krótką drogą do większych zysków!
- Polecenie – reklama usług medycznych często odbywa się poza kontrolowanymi kanałami, a wiele osób korzysta z usług lekarzy i placówek medycznych poleconych przez znajomych, czy krewnych. Pacjenci także coraz częściej ufają doświadczeniom osób nieznajomych, np. udzielającym się na chatach i w grupach w mediach społecznościowych.
- media społecznościowe – obecnie, gdy niemal każdy jest obecny w mediach społecznościowych, warto wykorzystać je do budowania swojej bazy pacjentów. Kreując profesjonalny, wiarygodny wizerunek, można łatwo przyciągnąć osoby, które w najbliższej przyszłości mogą potrzebować usług naszej placówki medycznej.
- internet – wysoka widoczność w sieci jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania nowych pacjentów dla placówki medycznej. Tutaj w grę wchodzi nie tylko strona internetowa i blog ułatwiający pozycjonowanie, ale także obecność w odpowiednich rejestrach usługodawców.
Jednocześnie warto docenić potencjał reklamowy szyldu. Chociaż jest to dość niepozorne narzędzie, pozwala przechodniom oswoić się z nazwą placówki, dzięki czemu szybciej skojarzą ją z miejscem, w momencie, gdy będą potrzebować określonych usług medycznych.