Menu IVR (Interactive Voice Response) to narzędzie służące do samoobsługi pacjentów, którzy sterują połączeniem przy pomocy klawiatury swojego telefonu podczas kontaktu z placówką.
Jakie korzyści może mieć wykorzystanie menu IVR?
- Sprzyja automatyzacji procesu obsługi pacjentów poprzez kierowanie rozmów od razu do odpowiednich działów lub osób.
- Samoobsługa skraca czas oczekiwania pacjenta na odebranie telefonu – każdy kontakt trafia tam, gdzie powinien, co zmniejsza liczbę oczekujących w kolejce na połączenie.
- Menu IVR pozwala na personalizację obsługi pacjentów, co wynika z możliwości wyboru konkretnej opcji z menu, które jest przygotowane w czytelny, jasny sposób: „jeśli x, wciśnij jeden”, „jeśli y, wciśnij 2”.
- Narzędzie to sprzyja optymalizacji ścieżki połączeń, pozwalając na bezpośrednie łączenie z danymi działami lub osobami bez ręcznego przekierowywania.
- Przejrzystość menu przekłada się na skrócenie czasu obsługi – automatyczne przekierowywanie połączeń wyeliminowuje konieczność podejmowania przez operatorów wielu zbędnych czynności związanych z łączeniem i przekierowywaniem rozmów.